Skip to content
GitLab
Projects
Groups
Snippets
/
Help
Help
Support
Community forum
Keyboard shortcuts
?
Submit feedback
Sign in
Toggle navigation
Menu
Open sidebar
Georgii Aksenov
2021-pb162-seminar-project
Commits
9a0f692d
Commit
9a0f692d
authored
Dec 22, 2018
by
Radek Ošlejšek
Browse files
Update README.md
parent
88f48827
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
README.md
View file @
9a0f692d
## První iterace
Iterace pro seznám
ě
ní se s objekty a zapouzdřením.
Iterace pro seznám
e
ní se s objekty a zapouzdřením.
1.
Vytvořte třídu
`Vertex2D`
představující bod ve 2D prostoru se souřadnicemi
x a y
.
1.
Vytvořte třídu
`Vertex2D`
představující bod ve 2D prostoru se souřadnicemi
*X*
a
*Y*
.
*
Třída bude v balíku
`cz.muni.fi.pb162.project.geometry`
(příslušný balík musíte vytvořit).
*
Třída bude mít dva atributy typu
`double`
, ve kterých si bude uchovávat hodnoty souřadnic
`x`
a
`y`
.
*
Třída bude mít dva atributy typu
`double`
, ve kterých si bude uchovávat hodnoty souřadnic
*X*
a
*Y*
.
Jejich implicitní hodnota bude 0.
*
Konstruktory zatím neře
š
te.
*
Konstruktory zatím ne
vytvá
ře
j
te.
*
Přidejte do třídy tzv. _gettery_ a _settery_, konkrétně metody:
*
`double getX()`
a
`double getY()`
pro získání hodnot atributů,
*
`void setX(double newX)`
a
`void setY(double newY)`
pro nastavení hodnot atributů.
*
Metoda
`String getInfo()`
vrátí pro bod na souřadnicích x=2.0, y=3.0 vrátí
**10 znaků**
(včetně mezery):
*
Metoda
`String getInfo()`
vrátí formátovaný popis souřadnic podle následujícího příkladu:
Pro bod na souřadnicích x=2.0, y=3.0 vrátí
**10 znaků**
(včetně mezery):
`[2.0, 3.0]`
.
*
Metoda
`double sumCoordinates()`
vrátí součet souřadnic
x a y
.
*
Metoda
`double sumCoordinates()`
vrátí součet souřadnic
*X*
a
*Y*
.
*
Metoda
`void move(Vertex2D vertex)`
vezme jiný 2D bod jako vstupní parametr a posune vrchol o
`vertex`
souřadnice.
Například, zavolání
`[2, 3].move([1, 1])`
posune vrchol
`[2, 3]`
na souřadnice
`[3, 4]`
.
*
Nastavte viditelnost atributů a metod tak, aby splňovaly podmínky zapouzdření.
*
Doplňte nezbytný javadoc. U getterů a setterů se javadoc psát nebusí, protože jejich účel i použití jsou zřejmé.
2.
Upravte spustitelnou třídu
`Demo`
.
*
Třídu nechte v balíku
`cz.muni.fi.pb162.project`
.
...
...
@@ -36,8 +38,9 @@ Iterace pro seznámění se s objekty a zapouzdřením.
### Hinty
-
Defaultní hodnota typu
`double`
je 0.
-
Gettery a settery mají pravidla pro jejich pojmenování, tj. atributy se musí jmenovat
`x`
a
`y`
.
-
Defaultní hodnota atributů typu
`double`
je
`0.0`
.
-
Gettery a settery mají jasná pravidla pro jejich pojmenování s ohledem na názvy příslušných atributů.
A protože názvy getterů a setterů jsou dány zadáním, je třeba od nich odvodit i názvy příslušných atributů.
-
Pro zapouzdření obvykle platí: atributy jsou privátní, metody jsou veřejné.
-
Třídu
`Vertex2D`
je nutno
**naimportovat**
do třídy
`Demo`
, protože se nachází v jiném balíku.
-
Ujistěte se, že spouštíte
**všechny**
testy.
\ No newline at end of file
Write
Preview
Supports
Markdown
0%
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment