Tato stránka bude sloužit ke shromážďování otázek na organizátora CBM48 a odpovědí, které nakonec můžou vést i ke spřesnění propozic pro další ročníky.
Bod 16 propozic by klidně mohl být: “Pokud si nejste jisti předchozími body nebo se Vám je nechce číst, přihlašte se e-mailem, nasekejte o víkendu co nejvíce spojení a pošlete deník z každého místa vysílání nebo přesunu s vysíláním. Čím více se budete přesouvat, přes co nejvíce lokátorů, čím více spojení uděláte, tím větší máte šanci, že z toho bude dobré umístění. Podívejte se, kde budou kontrolky, můžou Vám dát až 8 spojení, udělejte pár spojení z domu před a po přesunu. Z domu nebo na přesunu to zkuste i přes místní opakovač nebo jej poslouchejte.”
Vzdálenost mezi lokátory možná je 141 km, ale podle Google Navigator je to 3 1/2 hodiny jízdy. Takže máte od tolika hodin do 7 hodin (dvounásobek) na přesun, i proto aby se nemuselo spěchat. Mimochodem z důvodů určení času přesunu je tam u přesunu ta souřadnice. U auta to nehrá asi moc roli, ale u pěšího už ano. Vzdálenost z lokátorů se počítat nikde nebude, hodnocení je založeno na počtu spojení a počtu navštívených lokátorů.
O zložitosti sa debatovalo, urobil som čo som vedel alebo čo som bol ochotný prijať. Bodovanie je nasledovné (bod 12):
- 1bod za spojenie
krát
- koeficienty súťažných staníc podľa ich režimu
krát
- tabuľkové číslo za počet navštívených lokátorov v súťaži (s aspoň 1 spojením).
Súťažiaci nič nepočíta, len odovzdá denník, respektíve viac denníkov (za každú etapu po zmene režimu ďalší denník).
Počasí neovlivním, ale vzhledem k možnosti kombinaci režimů lze soutěžení přizpůsobit a připravit si mokrou alternativu vysílání třeba z domu a několik autem dostupných lokátorů v okolí. Kontrolka Mates Brno bude vysílat za každého počasí a aktuální předpověď můžete získat např. zde: Windy a Seznam.
Organizátor soutěže preferuje určité prokázání, že spojení bylo dostatečné kvality, aby šlo sdělit určité množství informací specifických pro dané spojení. Report se může jevit jako zbytečný, ale má určitou hodnotu i v historické analýze deníků pro celou naši komunitu k posouzení kvality kót a podobně. Máme 48h, CB má být pohodové pásmo, kde se zas až tak nespěchá, tak zatím reporty zůstanou.
Jedno z hledisek byla kompatibilita s CB ligou a SPL. Tam stanice potřebují volačky. Dalším hlediskem byla zajímavost spojení pro nesoutěžící stanice. Je pro ně informativnější když slyší “Mates Brno” než “C23K”.
Áno, povodne som to myslel prísnejšie, ale uvedomil som si, že najjednoduchšie bude ak tie podmienky budú len pre tých, čo chcú v presune vysielať a mať tým pádom aj vyšší koeficient a viacej lokátorov. Kto toto nechce može mať presun dlhší, na menšiu vzdialenosť alebo proste vysielanie na nejaký čas prerušiť, vyjde to všetko zajedno. Ak z neregulérneho presunu zavysiela, spojenia sa mu započítajú, ale bez týchto zvýhodnení.
Presne tak. Ako vravím, zo začiatku som mal predstavu, že všetci si budú nejak optimálne plánovať trasu. Ale došlo mi, že pre niektorých bude trasa naplánovaná tým, že pojdu do záhrady rýľovať alebo pojdu do práce, trasu už majú naplánovanú životom 🙂 a zoberú si so sebou vysielačku. Alebo len nemajú chuť sa stresovať. Tak som ošetril to, aby tie presuny neboli tak rigídne a dalo sa nejak rozumne vysielať aj bez realizácie presunu podľa pravidiel. Nebude to zakázané alebo škrtané z denníku, len také vysielanie zníži možnosť bodového zisku tým, že si dotyčný urobí prestávku medzi dvoma stacionármi alebo bude mať nižší koeficient v presune a nebude tam mocť do hodnotenia zbierať viac lokátorov ako 1.
Máš pravdu, na toto jsem ze začátku nemyslel. Pokud jedeš a posloucháš rádio a pak někde zastavíš abys vysílal z magnetky nebo ručky, to je určitě “mobil”, tak to bylo myšleno, ne abys vysílal za jízdy. Tak jsem to dělal i teď já na přesunu a přišlo mi to celkem zajímavý a korektní. Při jízdě jsem poslouchal aktivitu na pásmu a pak jsem vždy někde na kopečku zastavil. Taky vím, že pokud to bude deklarovaný přesun, chtěl bych tolerovat i to, že někdo zastaví a postaví si anténu, i když je to věc kterou můžem diskutovat. Dává to i smysl, protože by se to stejně nedalo moc kontrolovat. Je tam časový limit na přesun, takže bych to bral jako odměnu za to, že si někdo dá tu práci postavit třeba na 30 minut anténu. Pokud jede expedice, tak ta samozřejmě může vysílat i za jízdy. Není mojim cílem omezit režim mobil jenom na expedice.
Pokud jde o deníky, za každou fázi v nějakém režimu napiš jeden normální deník. V mobilu akorát přibudne uvedení odkud bylo vysíláno (lokátor). Ideálně do poznámky, popřípadě první sloupec, kde se normálně opakuje v CL6 lokátor portejblu. Nebo když říkáš “složitý” měls na mysli ještě něco jiného?